sobota 25. dubna 2009

Prezentační dovednosti

Pár týdnů nazpět jsem se účastnil vtipného a pro mě osobně velmi přínosného školení prezentačních dovedností (viz www.elseaz.cz/cz/detail_kurz.php?prezentacni_dovednosti&id=100).

Ještě den před školením jsem pochyboval; spousta práce, dva dny zabité, bude to nuda. Ale šel jsem tam. A nuda to rozhodně nebyla.

Jedinečné bylo školení v tom, že jsme od samého začátku praktikovali prezentaci určitého tématu ve dvou minutách, které jeden školitel zpoza kamery řídil posunky, gesty, pokřiky (je slyšet v pozadí), výstup byl nahrán na video, po představení každý odešel do vedlejší místnosti, kde s ním školitel probral chyby-pozitiva.

Toto je jedno z videí pro ukázku, ať máte představu a ať se pobavíte:-)

Humorné video: Téma č.2 - Motivace

Člověk prezentuje a prodává neustále: nejen v obchodě, ale jsou to myšlenky, nápady, cokoliv. Pokud toho druhého nezaujmem, po 3 vteřinách přestává "slyšet"... A je pak jedno, jak skvělou myšlenku se mu snažím sdělit.

Viděl jsem dosud spoustu prezentací; ale spoustu znich jsem po prvních minutách opustil nebo vypl, protože mě nezaujaly. I když téma znělo velice zajímavě. Spoustu lidí na tomto školení, které jsem absolvoval, překvapil fakt, že 80% informace se netýká obsahu (resp. verbální složky), ale řeči těla, ksichtů, hlas...

Vřele doporučuji vidět, jak vás vidí ti druzí. Rychlá zpětná vazba je zásadní pro jakýkoliv vývoj:-)

A ještě jedno: Téma č. 3 - Otázky

Žádné komentáře:

Okomentovat