čtvrtek 12. listopadu 2009

Jde o kvalitní zkušenost

Otázky a myšlenky, které teď vstupují do mého života, mě nasměrovaly k odpovědi, proč tady jsem. Jaký je můj úkol.

Např. jednu z otázek položil Earl Nightingale na své nahrávce Nejneobyčejnější tajemství: "Jaký je důvod, proč každé ráno vstáváte z postele?" - - - Překvapeni? Přijde vám to samozřejmé? Tak jaká by byla vaše odpoveď? Protože všichni ostatní stávají? Protože se to tak dělá?

Můj důvod je služba druhým lidem. Zní to jako vyčpělá fráze z plakátu těsně před volbami, ale pro mě osobně je to důležité rozhodnutí, se kterým ráno zapínám počítač, rozhodnutí se kterým vstupuji do místnosti a dělám školení nebo prezentaci pro ty lidi tam, rozdhodnutí, se kterým píšu tento blog.

Jako dítě jsem chtěl být zpěvák s kytarou... Stát na pódiu a nechat proudit vlny energie, lásky, štěstí. Dobrý koncert se hraje pro diváky. A to můžete upřímně a naplno jen pokud vás to baví a pokud ze sebe dáte všechno. Pak přichází odměna v podobě potlesku, energie zpět, uspokojení. Kruh se uzavírá - výdej, příjem. Proud.

Každé ráno beru do ruky mikrofon a dávám do toho vše. Výdej, příjem. Proud.

Nevím, nakolik se podobné úvahy týkají i vás. Nevím, nakolik jsou moje úvahy srozumitelné, a tak použiji myšlenky z fantastické prezentace Hugha Dubberlyho - Service Design: 10 Principles, kterou mi dneska poslal Jarek (díky!)

"Příležitost potěšit zákazníky - získat jejich lásku - nespočívá v doručení kvalitního produktu, ale kvalitní zkušenosti."

Myšlenky Kevina Kellyho:
"...Nejlepší způsob je uchopit komerční produkt jako by to byla služba.

Nejde o to, co prodáváte zákazníkům, ale co pro ně děláte.

Nejde o to, čím něco (produkt, služba) je, ale s čím je spojený, co dělá (tvořená hodnota).

Toky jsou důležitější než zdroje. Záleží na chování."

Já nejsem TEN zdroj. Jsem kanál, kterým vše proudí od základního Zdroje, který je sám proudem.

Žádné komentáře:

Okomentovat