úterý 17. prosince 2013

TYPOLOGIE OSOBNOSTI PODLE MBTI

POZNEJ SÁM SEBE A POZNEJ DRUHÉ

V sobotu 14.12. 2013 se ve Wellness Centru Radosti konal seminář TYPOLOGIE OSOBNOSTI PODLE MBTI. Nedá se ani slovy popsat, jak přínosný pro  mě by. Věřím, že také nejen pro mě, ale všichni si něco v sobě uvědomili, šli do hloubky a objevili jakýsi potenciál a nebo také zmatek a chaos.


MBTI se zabývá obecnými typy C.G. Junga a ty rozšiřuje na celkových 16 osobnostních typů.
Díky úžasným koučům a jejich programu jsme se vůbec nenudili a kromě testu a hltání nových informací, jsme si nejrůznější situace vyzkoušeli přímo v praxi prostřednictvím her.
Tož sranda! Když pozorujeme , jak lidé kolem nás nemusí vůbec reagovat na věc stejně jako my. Jak
se v jedné a té samé situaci zachová extrovert, který nabírá energii zvenčí, ze společnosti, nerad samotu a úplně opačně introvert, který se cítí dobře sám a potřebuje se nabít v klidu.
Kdy se jeden řídí svou intuicí, nadchne se pro věc, dokáže se podívat s nadhledem na celek. Za to druhý se řídí vnímáním a to skrze své zkušenosti zaměřený na detaily s jasnými pokyny.
A co teprve člověk, který se rozhoduje na základě myšlení, zdůrazňující logiku, principy, jasnost v argumentech. Upřímnost ať je pravda jakákoliv a úplný opak na základě cítění, kde vyhrávají pocity, co je nám příjemné, nepříjemné. Konfliktům se za každou cenu vyhnout a osobní vztahy jdou před úspěch. 


Co se týče životního stylu, kde se sejde flexibilní, improvizující jedinec nechávajíc se unášet proudem přítomného okamžiku. Nepotřebuje plánovat a něčemu se zavazovat (stejně to ještě 5krát změní) a na druhé straně strukturovaný, spořádaný organizátor, který potřebuje jasný plán, pevní a neměnné rozhodnutí, důkladnost a dodržení termínu.

Určitě dáte za pravdu, alespoň v našem případě nastalo silné uvědomění, jak malinko stačí ke konfliktu v komunikaci lidí!!! Je až nemožné (s naší nevědomostí) se s partnerem/kou manželem, dětmi, učitelem, známým, šéfem a kolegou v klidu a jasně domluvit a opravdu se pochopit. Jsem nesmírně vděčná, že se těmito záležitostmi a psychologií lidé zabývají a že máme ten dar - profi kouče k dispozici, protože v tom vidím obrovský smysl a pomoc, jak v osobním i pracovním životě.
V mém případě došlo k zásadnímu rozuzlení. Už jsem se škatulkovala do vlastností, kterýma jsem přímo vyhlášená (ne moc pozitivní)... a díky pozornosti a přítomnosti koučů a všech zúčastněných jsem došla k závěru, že tyto vlastnosti nejsou to, co su já. Ale to, co mi vytváří stres v mém životě a obrovský blok k úspěchu. Samozřejmě to nezmizí lusknutím prstu, ale je to teprve začátek a práce na sobě sama.

Co více dodat...snad jen, že všem vřele doporučuji!!! Pravdou je, že tento seminář mám za sebou podruhé a až teď mi byla spousta věcí jasnějších, protože se máme stále co učit a v sobě poznávat. To je úžasné!!! Je to běh na dlouhou trať a celoživotní vývoj a proto se těším na další MBTI

Foto zde
Děkuji Janča J.

 


Žádné komentáře:

Okomentovat