sobota 26. září 2009

Kde koupit kvalitní potraviny v Česku?

Díky Davidovi, který mi poslal odkaz na článek v Instinktu o (ne)kvalitě potravin v Česku: http://instinkt.tyden.cz/rubriky/tema/popelnice-evropy_24549.html

Článek potvrzuje moji osobní zkušenost z cest - je opravdu rozdíl mezi nákupem v Německu nebo Norsku a v Česku. Průměrný Český spotřebitel je orientován pouze na cenu a tak se prodejci přizpůsobují. Ceny jdou dolů, samozřejmě na úkor kvality.

Marnost svojí snahy žít zdravě pouze z nákupu v Tescu jsem pochopil už před několika lety. Tak investuji do kvalitního zdravého jídla z jiného zdroje každý den. Investuji do kvality jídla stejně jako někdo investuje do kvalitního oblečení nebo auta.

S článkem tedy souhlasím - až na jediné. Prý by si Češi za kvalitu připlatili, ale není kde. Samozřejmě že je:




Ano, zdravé jídlo. A to jsme v byrokratické Evropské Unii, která má tisíce předpisů na cokoliv. Jeden z členů vědeckého týmu Herbalife se v Praze vyjádřil, že nechat produkt schválit v EU bylo nejzdlouhavější ze všech 70 zemí na světě, kde je možné koktejl koupit. Mimochodem - pravidelně s Terezkou navštěvujeme různé Zdravé výživy a ještě jsem nenarazil na žádný jiný produkt, který by mohl mít stejnou značku.

Reakce bohužel občas je: "To pro mě není jídlo." I navzdory podobným článkům a různým inspekcím, které odkrývají pravdu, že dnešní jogurt nemá leckdy s jogurtem našich babiček nic společného, konzumujeme polévky z prášku a tak dále... Pro mě je důležitý obsah, ne obal. Pro mě je důležitý fakt, že ten koktejl je čistě přírodní a pro tělo optimální.

Žádné komentáře:

Okomentovat