úterý 21. září 2010

Dlouhodobé potenciální riziko antibiotik

Střevní mikroflóra hraje klíčovou roli pro naše zdraví. Její narušení sebou nese rizika chronických onemocnění. O krátkodobém negativním vlivu se vědělo a na toto téma již bylo mnoho napsáno (zmínil jsem se i na tomto blogu).

Studie vědců z Washingtonské univerzity ale ukazuje, že opakované podávání antibiotik může mít i dlouhodobý škodlivý vliv. Viz aktuální zpráva, která vyšla včera na Českém Rozhlase: Antibiotika si zahrávají s přátelskými bakteriemi.

Jsem na toto téma zvláště citlivý, protože jsem od malička fungoval na antibiotikách. Chuť penicilínu co 4h si pamatuji dodnes. A byl to koneckonců i důvod, proč a jak jsem se dostal k Herbalife (viz můj příběh): jelikož jsem se po téměř dvou měsících nebyl schopen dostat z nemoci, můj doktor mi přímo řekl: "Já už vám nepomůžu, zkuste nějakou alternativní léčbu." Alternativní léčbu jsem nezkusil, ale poslechl jsem Terezku a začal jsem jíst koktejl, čistící bylinky a pít aloe, abych dostal do pořádku střeva a dovyživil strádající buňky, včetně imunitního systému!

Dnes se vůbec divím, že jsem se z toho všeho dostal a funguji dál bez jakýkoliv antibiotik. Příroda je mocná. Jen jí k tomu dát podmínky a nepřekážet.

Žádné komentáře:

Okomentovat