středa 1. července 2009

Bruce lee


Jelikož je můj synovec nadšenec do kung-fu, ukázal mi nedávno knížky, co si půjčil v knihovně - o historii bojových umění.

No a narazil jsem na legendu Bruce Lee - který je mimořádný nejen pro popularizaci východních bojových umění na západě (stejně jako Chuck Noris), ale skutečně byl vyjímečný bojovník: v roce 1964 na Mistrovství světa předvedl nevídané kousky, jako kliky na dvou prstech na jedné ruce, ránu z blískosti dlaně, atd., viz video: http://www.maniacworld.com/bruce_lee_3.htm Prostě byl ve fantastické kondici.

No a tak mi jeho hubená postava připomněla, jak "někteří lidé";-) reagují, když se se mnou setkají, stylem: "Ty jsi nějaký pohublý", jako by to mělo být něco závadného nebo nezdravého. Jsem jen v kondici:-)

A mimochodem, váhu mám stále stejnou cca 77kg (výška 178cm), tuky 16.4 (norma 10-20), tlak 129/80 (norma 120/80), BMI: 24.5, tzn. ideální hodnoty. Prostě mám jen více svalové hmoty a méně tuku, než je obvyklé u mojí generace a i lidé, kteří jsou na pohled "hubení", mají nafouklé bříško jako děti v Africe nebo pneumatiky kolem pasu. Já prostě dělám to, o čem tady píšu. Prostě to funguje. (Pravda, nestíhám tolik cvičit, jako dřív a tudíž svalové hmoty bych měl víc -vždycky může být líp...)

Když člověk stárne, jeho metabolizmus se zpomaluje a vůbec procesy v těle nejsou tak efektivní, jako ve 20. Takže se pořád jí ty brambůrky a pizzy a chlastá se o víkendu, ale po 30 je ten efekt na tělo jiný. Každý svého štěstí strůjcem.

Žádné komentáře:

Okomentovat