středa 15. července 2009

"To počasí mě ničí..."

Poslední dobou jsem slyšel několik povzdechů, které měly podobnou strukturu:

  • "To vedro mě ničí..."
  • Odpověď: Řešení je zvýšený pitný režim (což ovšem znamená minimálně 2 měsíční práci - nelze provést skokově!) + gvarana (pomáhá řídit teplotu) a samozřejmě - zhubnout (samozřejmě tuky zatěžují, ohřívají a udržují teplo).
  • "Jsem blbý/blbá, abych jedl/a nějaké bobule?!..."
  • Odpověď: Co je chytrého na tom, být obezní nebo s nadváhou?? Co je hloupého na hubnutí s výsledkem? Když mám svou vlastní zkušenost a zkušenost Terezky (už přes 8 let si drží 17kg dolů) a proti sobě člověka s obezitou nebo člověka, který ten výsledek nemá a tvrdí něco o hlouposti... Tak já nevím, kdo je tady blbej... (abych parafrázoval blondýnu Ivu Pazderkovou).
  • "Dávám přednost přírodním věcem."
  • Odpověď: A to znamená co? Co se dá volně koupit v Tescu? Na tomto blogu jsem uvedl několik (např: zde) příkladů, kolik chemie (pro tělo nevyužitelných nebo nevhodných, či dokonce zdraví škodlivých látek) se objevuje v našem jídle. Zelenina má díky způsobu pěstování daleko menší množství vitamínů, vlákniny, atd, navíc obsahuje další toxické látky díky znečištění půdy a spodní vody (nebo moře v případě ryb). Já používám produkty, u kterých mám jistotu, co v nich je, co umí a že to opravdu umí. Co je přírodního na autě, mobilu nebo televizi? Není to prostě pokrok, že jde něco jednodušeji, přesněji a lépe?
  • "Místo žraní začít jíst a cvičit."
  • Odpověď: Když to je tak jednoduché, proč s tím má tolik lidí problém? A opět se vracím k výsledkům: Terezka má několikerý běh kurzu Krotitelé tuků a všichni hubnou (jedna paní má dolů 25kg). Hubne i rezistentní, za všech okolností skeptická maminka, která má dolů 36cm a 5kg, Lidé, kteří mají za sebou několikátý pokus, bez výsledku, tedy s jojo efektem, tj. po skončení "hladovky" se váha vrací zpět, někdy i 2x tolik. Je jednoduché přestat kouřit stylem: prostě nekuř? Anet by mohla vyprávět;-)
  • "Mám to dáno geneticky."
  • Odpověď: To slyšela před 10 lety Terezka taky - to máš po mamce. Pak zhubla více jak 17kg a drží si to. Nevypadá jako anorektička, to je přece jiný extrém. To není o harmonii. Ta je definována geny rámcově. Geny věci komplikují nebo zjednodušují. Ale taky zbyvá spousta věcí a ty změnit lze. Chce to jen víc práce. A jelikož to podstatné je v psychice a s duší se těžko pracuje, proč si nezjednodušit v první fázi to, co lze zjednodušit okamžitě a snadno? - A to je strava.
  • "Je to drahé."
  • Odpověď: Jaké jsou náklady na klimatizaci? Je elektřina drahá? Je benzín drahý? Sledoval jsem několik měsíců rodinné cashflow moje s Terezkou (to kterého jsem zahrnul výrobky) a mých rodičů (kde jsem zahrnul i ceny za léky) a vyšlo mi to přibližně stejně. Čili: to, že si koupím výživný koktejl na měsíc budí dojem "velké cifry", ale rozpočítáno na den je to snídaně za cca 30kč. Což je částka, kterou běžně někdo utrácí ráno v bufetě za sladké pečivo. Ale já získávám komplexní výživu, ne jen sacharidy.

Žádné komentáře:

Okomentovat