neděle 23. listopadu 2008

Rozhovor s Aničkou

Jelikož byla Terezka poslední půl rok zodpovědná za registraci lidí na školení, které pravidelně pořádá její organizace, a jelikož jsem jí navrhl program v excelu, který pro ten účel používá a jelikož jsem jí s registrací pomájal na místě, stal jsem se účastníkem takových školení.

Ze začátku mi nevyhovovala taková ta osobní až intimní atmosféra, jakýsi americký duch dobré nálady; co jsem ovšem od začátku považoval za vysokou hodnotu je kontakt s lidmi, kteří se výživou zabývají 15 let a počty kilogramů nebo centimetrů, které šly dolů u jejich klientů, jdou do tisíců. A taky příběhy s vyřešením chronické bolesti zad a hlavy, které mě pak motivovaly zkusit to u taťky. Slyšet ty příběhy, každý jiný, to bych doporučil všem.   

A jedním z takových lidí je i Anička Brázdilová, kterou jsem poprosil, aby napsala svůj názor na odpověd Anety k mému dotazu, proč přibrala doktorka Kateřina. Nejdřív názor Anety:
můj názor je ten, že doktorka Kateřina přibrala z toho důvodu, že je v přechodu. Téměř u poloviny žen dochází v období přechodu k růstu tělesné hmotnosti. Můj názor je ten, že je to snížením tělesné aktivity spojené se stárnutím.
To slyším velmi často: ospravedlnění s poukazem na geny (např. když měla Terezka ještě svých o 17kg více, celá rodina do ní hustila, že s tím nic prostě neudělá, je to dáno geny - podívej se na mamku a babičku), hormony, věk.

Takže jsem poprosil Aničku a její odpověď mi přišla zajímavá tak, že jsem ji chtěl vypíchnout v samostatném příspěvku:
Fakt je, že čím je člověk starší, obvzlášť žena, potřebuje jíst méně kalorická jídla, ale daleko více výživné. Je mi 47 let, jsem trochu starší, jak doktorka Kateřina, zabývám se správným životním stylem, mám BMI 21 a tuky 26%. Jím zdravě, cvičím 1/2hod. denně a postavu si udržuji. Ale také vím, kdybych si nehlídala živiny a musela pořád počítat kalorie, tak by mě to brzo přestalo bavit a váha by šla nahoru. Dlouhodobě používám výživové produkty od společnosti Herbalife, na preventivních lékařských prohlídkách mám skvělé výsledky, i když také občas gynekolog mi připomene, že se blížím do přechodového věku. Zatím to nepociťuji, ani po psychické stránce, ani po zdravotní. A znám ženy, které tímto obdobím prošly bez vedlejších účinků (váha, atd.) Po rodičích mám sklony k nadváze, mamimka má ve věku 70let pořád vyšší váhu. Můj názor na počítání kalorií, které musíme šetřit, je stejný, jako kdybysme chtěli šetřit peníze na benzín. Když vím, že do Prahy potřebuji 1000,- na benzín a já si koupím za 500,-, pak se divíme, že za těch 500,- končím v Brně. Čili: když začnu šetřit kalorie a jedu podle klasické dietologie, automaticky tím snižuji i množství živin.

A ještě jsem ji poprosil o foto, což bylo ze všeho nejtěžší, cukala se, že prý není fotogenická, ale o to tady přece nejde. Jde o to, že vypadá skvěle.

Žádné komentáře:

Okomentovat